غنی: همه‌ی کارمندان دولتی با اعضای خانواده‌‌های شان برای انتخابات ثبت نام کنند

اطلاعات روز: در پی نگرانی از عدم سهم‌گیری گسترده‌ی شهروندان در انتخابات پیش‌رو، رییس‌جمهور غنی از همه‌ی کارمندان دولت و اعضای خانواده‌ی آنان که واجد شرایط رأی هستند، خواسته که در پروسه‌ی ثبت نام رأی‌دهندگان اشتراک کنند.
آقای غنی امروز(پنجشنبه، 30 حمل) با مقام‌های بلند رتبه‌ی دولتی نشستی را در مورد روند ثبت نام رأی‌دهندگان در ارگ ریاست‌جهوری برگزار کرد.
رییس‌جمهور در صفحه‌ی تویترش نوشته است« به والیان ۳۴ ولایت کشور دستور دادم که از مأمورین دولتی بخواهند تا خود شان و اعضای خانواده‌های شان که واجد شرایط ثبت‌نام می‌باشند، در هفته‌ی آینده ثبت نام کنند.»
آقای غنی در این نشست از طریق ویدیو کنفرانس در مورد تسریع روند ثبت نام رأی‌دهندگان با مقام‌های محلی 34 ولایت و مسوولان نیروهای مسلح صحبت کرده است.
رییس‌جمهور می‌گوید که او به والی‌های 34 ولایت دستور داده است تا سهولت‌های لازم ثبت ‌نام را در پروسه‎‌ی ثبت ‌نام رأی‌دهندگان به خانم‌ها فراهم سازند.
مقام‌های حکومت افغانستان در حالی چنین نشستی را برگزار کرده‌اند که نگرانی‌ها از عدم اشتراک شهروندان به ویژه زنان در روند انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی وجود دارد.
قرار است مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات و اداره‌ی ثبت احوال نفوس از سوی پارلمان کشور در پیوند به عدم سهم‌گیری مردم در روند ثبت نام رأی‌دهندگان استجواب شوند.
بیشتر بخوانید:

مسوولان کمیسیون انتخابات به مجلس سنا فرا خوانده می‌شوند

چه‌‌چیزی مانع شرکت مردم در روند ثبت نام می‌شود؟