تهداب نخستین شهرک رهایشی برای پولیس زن در محوطه وزارت داخله گذاشته شد

اطلاعات روز: کار ساخت نخستین شهرک رهایشی برای پولیس زن در افغانستان در محوطه وزارت امور داخله امروز، 20 حمل آغاز شد.
ساخت این شهرک رهایشی 120 میلیون دالر امریکایی هزینه برخواهد داشت که از سوی کشورهای کانادا، بریتانیا، ایتالیا و کره جنوبی تمویل می‌شود. کار آن تا دو سال دیگر و در چهار مرحله تکمیل و برای 300 پولیس زن توزیع خواهد شد.
برنامه‌ی تهداب‌گذاری این شهرک امروز با حضور بانوی اول کشور، مقام‌های ناتو، در مقر نیروهای ناتو در کابل برگزار شد.
کانادا برای ساخت این شهرک ۲۶ میلیون دالر کمک کرده است.
فرانسس، ریوست، سفیر کانادا در کابل در این برنامه گفت: «کانادا به این باور است که صلح پایدار زمانی در افغانستان تأمین خواهد شد که زنان و دیگر گروه‌ها در جامعه نقش داشته باشند. کانادا با حکومت افغانستان یکجا برای رسیدن به صلح کار می‌کند.»
جنرال جان نیکلسون، فرمانده نیروهای حمایت قاطع ساخت این شهرک را اولین گام برای افزایش حضور زنان در چوکات وزارت داخله عنوان کرد و دست‌یابی به صلح و امنیت را بدون سهم زنان غیرممکن خواند.
رولا غنی، بانوی اول کشور در این مراسم گفت که حکومت وحدت ملی به تعهدات‌اش در قبال زنان پابند است.
او خطاب به نیروهای پولیس زن گفت: «به یقین گفته می‌توانم که حکومت وحدت ملی به تعهدات خود برای ایجاد فرصت‌های بهتر کاری و مصونیت شغلی شما پابند است و از شما توقع می‌رود که برای تأمین امنیت بیشتر تلاش کنید.»
جانان بارکزی، معاون اول وزارت امور داخله در این مراسم ابراز امیدواری کرد که پروسه‌ی شهرک‌سازی برای نیروهای پولیس زن در دیگر ولایت‌ها نیز گسترش یابد و مصونیت زندگی برای آنان تأمین شود.
در حال حاضر شمار پولیس زن در کشور نزدیک به سه هزار تن می‌رسد. وزارت داخله هدف تعیین کرده که تا سال 1402 خورشیدی شمار زنان در صف‌های پولیس را به 10 هزار نفر برسد.