مجلس نمایندگان از جنبش صلح خواهی در هلمند حمایت کرد

اطلاعات روز: مجلس نمایندگان در نشست امروز خود از حرکت صلح خواهی هلمندی‌ها اعلام حمایت کرد.
عبدالرئوف ابراهیمی، رییس مجلس امروز(دوشنبه، 13حمل) گفت که هلمندی‌ها در راستای داعیه برحق و ضرورت جدی مردم افغانستان یعنی تأمین صلح در کشور اقدام به اعتراضات مدنی کرده است و مجلس از این حرکت آنان حمایت می‌کند.
آقای ابراهیمی، آتش بس را نیاز جدی برای آغاز مذاکرات صلح در کشور خوانده و از مردم افغانستان خواست که از حرکت مدنی هلمندی‌ها حمایت کنند.
در همین حال، برخی نمایندگان دیگر مجلس نیز ابراز امیدواری کردند که این اقدام هلمندی‌ها سرآغاز یک حرکت قاطع برعلیه‌ی اعمال تروریستی طالبان باشد.
جعفر مهدوی یک عضو مجلس گفت که اعتراضات مدنی هلمندی‌ها باید مورد حمایت مردم افغانستان قرار گیرد تا این حرکت سر آغاز حرکت‌های جدی و قاطع مردم افغانستان علیه طالبان باشد.
صادقی زاده نیلی، نماینده مردم دایکندی در مجلس نیز ضمن اعلام حمایت از حرکت صلح خواهی مردم هلمند گفت تا زمانی که صلح از داخل کشور تأمین نشود، خارجی‌ها در افغانستان صلح نمی‌آورند.
آقای نیلی از علمای دینی، بزرگان قومی و متنفذان در کشور خواست که برای تأمین صلح در کشور از حرکت صلح خواهی هلمندی‌ها حمایت کنند.
جوانان هلمندی از یک هفته پیش، با برپایی خیمه تحصن در مرکز این ولایت از طالبان خواسته‌اند تا به جنگ‌ها در این ولایت خاتمه دهند و به مذاکرات صلح حاضر شوند. آنان، اخیراً از دولت افغانستان نیز خواسته است تا عملیات‌های نظامی‌اش را در این ولایت متوقف سازد.
طالبان این خواسته باشندگان هلمند را رد کرده؛ اما دولت از این حرکت استقبال کرده است.