امیرخان یار به عنوان معاون دوم مجلس نمایندگان انتخاب شد

اطلاعات روز: نمایندگان مجلس در چهارمین روز انتخابات اعضای هیات اداری، امیرخان یار را به عنوان معاون دوم مجلس انتخاب کردند.
اعضای مجلس امروز (سه شنبه، 22 حوت) در سومین دور انتخابات اعضای هیات اداری بازهم پای صندوق‌های رای رفتند و در نهایت معاون دوم مجلس را انتخاب کردند، اما در انتخاب منشی مجلس همچنان ناکام ماندند.
در دور سوم انتخابات هیات اداری مجلس برای پست معاونیت دوم، امیرخان یار و نعمت الله غفاری نامزد بودند که در نتیجه آقای یار با اخذ 125 رای تایید معاون دوم برگزیده شد و آقای غفاری با کسب 52 رای تایید از رسیدن به این پست بازماند.
در پست منشی مجلس نیز صالح محمد سلجوقی و هیله ارشاد نامزد بودند و هرکدام با بدست آوردن 83 و 47 رای تایید نتوانستند به این سمت دست یابند و پست منشی همچنان خالی ماند.
در انتخابات امروز مجلس 202 نماینده از حق رای خود استفاده کرده بودند و هرکدام از نامزدان برای احراز این دو کرسی هیات اداری به 102 رای تایید نیاز داشتند.
در پست منشی مجلس 53 رای سفید و 19 رای باطل استفاده شده بود و همین مساله نامزدان را برای رسیدن به کرسی منشی مجلس، به چالش کشید.
دور چهارم انتخابات برای تعیین منشی فردا با رقابت دو نامزدی که در سه دور گذشته بیشترین آرا را از آن خود کرده بودند، برگزار می‌شود و با در نظرداشت (50+1) هرکدام رای بیشتر را به دست آورد بود به حیث منشی مجلس انتخاب می‌شود.
با برگزاری انتخابات فردا برای انتخاب منشی مجلس، یک هفته کاری مجلس کاملاً صرف انتخاب اعضای هیات اداری مجلس خواهد شد.
با این وجود نمایندگان مجلس در چهار روز انتخابات درونی، موفق شدند که معاون اول، معاون دوم و نایب منشی را انتخاب کنند.
قابل ذکر است که رییس مجلس نمایندگان برای یک دوره کاری ولی اعضای هیات اداری برای یک سال انتخاب می‌شوند.