نگرانی مجلس نمایندگان از مداخله‌ی حکومت در انتخابات

اطلاعات روز: اعضای مجلس نمایندگان از مداخله‌ی حکومت در انتخابات پیش‌رو ابراز نگرانی کردند.
شماری از اعضای مجلس نمایندگان در نشست دیروز (شنبه،22 میزان) خود از مداخله‌ی حکومت در کار کمسیون مستقل انتخابات ابراز نگرانی کردند و گفتند گفتند که آنان از شفافیت در کمسیون انتخابات مطمئن نیستند.
آنان نیز گفتند مسئولان کمیسیون‌های انتخاباتی به نگرانی وکلا پاسخ نداده‌اند و «باید» یکبار دیگر به مجلس فراخوانده شوند.
عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان تاکید کرد که مسئولان کمیسیون‌های انتخاباتی باید در مورد مشکلات و آمادگی‌های‌شان به وکلا توضیح بدهند.
وی افزود: «نظر به وضعیت جاری افغانستان، مجلس نمایندگان کمیسیون انتخابات را به‌خاطر روشن شدن ذهن مردم در داخل تالار دعوت کرده بود اما متأسفانه مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات حاضر نشدند که این خلاف صریح قانون اساسی و قوانین نافذه‌ی کشور است ما فردا باز هم این را در کمیته‌ی رؤسا شامل اجندا می‌سازیم هم کمیسیون مستقل انتخابات و هم کمیسیون شکایات انتخاباتی را دعوت می‌کنیم.»
همایون همایون، معاون اول مجلس نمایندگان نیز تاکید کرد که کار مسئولان کمسیون انتخابات شفاف نیست و در این کمسیون فساد وجود دارد.
او افزود که مسئولان در این کمیسیون اعتراض نمایندگان را نادیده گرفته و به سوالات وکلا پاسخ نمی‌دهد.
هفته‌‍‌‌ی گذشته اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی به‌دلیل کم‌کاری و مشکلات در آن کمیسیون‌ها از سوی مجلس نمایندگان فراه خوانده شده بودند اما آنان به مجلس حضور نیافتند.
پیش‌تر معاذالله دولتی و ملیحه حسن، دو کمیشنر کمیسیون انتخابات به رسانه‌ها گفته بودند که در این کمیسیون کارهای پنهانی جریان دارد.
قبل از این شورای تفاهم جریان‌های سیاسی افغانستان نیز در یک نشست خبری خواستار برکناری کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی شده بودند.
آنان تاکید داشتند که رهبری کمیسیون‌های انتخاباتی استقلالیت ندارند و نمی‌توانند انتخابات شفاف را برگزار کنند.
قرار است انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌ها در ۱۶ ماه سرطان سال آینده‌ی خورشیدی برگزار شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *