بخش‌های تداوی زنان و کودکان روانی در شفاخانه‌ی صحت روانی کابل به فعالیت آغاز کرد

اطلاعات روز: بخش‌های تداوی زنان و کودکان روانی شفاخانه‌ی صحت روانی کابل و بانک اطلاعات این شفاخانه دیروز (دوشنبه، ششم سنبله) به بهره‌برداری رسید و رسماً به فعالیت آغاز کرد.
وزارت صحت عامه می‌گوید که این بخش‌ها مجهز با تمام وسایل طبی پیشرفته به‌گونه‌ی معیاری و اساسی ترمیم شده است. ترمیم این بخش‌ها 7.6 میلیون افغانی هزینه برداشته که از سوی بانک جهانی پرداخت شده است.
داکتر فدامحمد پیکان، معین عرضه‌ی خدمات صحی وزارت صحت عامه گشایش این سه بخش شفاخانه‌ی صحت روانی را یک گام ارزنده در راستای بهبود و بلند بردن کیفیت و خدمات صحت روانی خواند.
آقای پیکان همچنان بر بلند بردن سطح دسترسی مردم به خدمات صحی به‌خصوص صحت روانی در تمام نقاط کشور تاکید کرد.
به گفته‌ی آقای پیکان، جنگ‌های داخلی، فقر و مشکلات اجتماعی و اقتصادی از جمله اسباب عمده‌ی بیماری روانی در کشور می‌باشند که بیشتر مردم امروز دچار انواع مختلف این بیماری می‌باشد.
در خبرنامه‌ی وزارت صحت عامه آمده است که در حال حاضر بیش 100 متخصص روانی و حدود 600 مشاور روانی مصروف عرضه‌ی خدمات صحت روانی در مراکز صحی کشور می‌باشند، که این رقم در یک دهه‌ی گذشته بسیار اندک بوده است.
خبرنامه افزوده که این وزارت در نظر دارد شفاخانه‌ی صحت روانی را به یک مرکز تخصصی به سطح کشور ارتقا دهد که ایجاد مرکز آموزشی و دیجیتالی ساختن سیستم معلومات این شفاخانه از جمله موارد مهمی می‌باشند که کار روی آن جریان دارد.
در حال حاضر شفاخانه‌ی صحت روانی 600 بستر دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *