سنگ تهداب نخستین کتابخانه‌ ویژه‌ی زنان در غور گذاشته شد

اطلاعات روز: مقام‌های اداره‌ی محلی غور می‌گویند، برای نخستین‌بار، سنگ تهداب یک کتابخانه‌ی ویژه‌ی زنان دراین ولایت گذاشته شده است.
عبدالحی خطیبی، سخن‌گوی والی غور به روزنامه‌ی اطلاعات روز می‌گوید، سنگ تهداب این کتابخانه‌ی ویژه‎ی زنان صبح امروز (چهارشنبه، اول سنبله) از سوی محمد ناصر خاضع، والی این ولایت و شمار دیگر از مسئولین دولتی این ولایت گذاشته شده است.
سخن‌گوی والی غور گفت که این کتابخانه‌ با هزینه‌ی هفت میلیون و 800 هزار افغانی از بودجه‌ی وزارت اطلاعات و فرهنگ در مدت 6 ماه ساخته خواهد شد.
آقای خطیبی افزود که این کتابخانه‌ در یک منزل به گونه‌ی معیاری و با یک سالون بزرگ ساخته خواهد شد.
در همین‌حال، فخر الدین آریاپور، رییس اطلاعات و فرهنگ غور در صحبت با روزنامه‌ی اطلاعات روز، گذاشتن سنگ تهداب این کتابخانه‌ ویژه‌ی بانوان را گامی مهم در راستای دست‌رسی بانوان به کتاب‌های مختلف و رشد فرهنگ مطالعه در این ولایت می‌داند.
رییس اطلاعات و فرهنگ می‌گوید در حال ‌حاضر یک کتابخانه‌ی عامه در چوکات اداره‌ی اطلاعات و فرهنگ این ولایت وجود دارد و به‌دلیل سنت‎های حاکم بر این ولایت، زنان کمتر ازاین کتابخانه استفاده می‌کنند.
ولایت غور، یکی از ولایت‌های درجه سه در غرب کشور است که از داشتن دانشگاه محروم است و درحال حاضر سه کتابخانه‌ی شخصی و دولتی دراین ولایت وجود دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *