نظر مایان در مورد ترامپ

دونالد ترامپ رسماً به‌حیث چهل‌وپنجمین رییس‌جمهور امریکا سوگند یاد کرد. مردم افغانستان از مردم عادی گرفته تا مقامات بلندپایه‌ی حکومت اظهارنظرهایی در این زمینه داشته که ذیلاً خدمت شما تقدیم می‌شود.
سهراب عمرمثل: به نظر من اگر دونالد ترامپ، جمهوری خبیث ایران را فشار بدهد، باعث خوشحالی احاد ملت افغانستان خواهد گردید. چرا که ایران در این اواخر جاسوسان خویش را به هلمند فرستاده که طالبان را کمک کنند.
افتخارخان چهاردهی: ترامپ گفته که تروریزم را نابود خواهد کرد. بفرما کاکا ترامپ از پاکستان شروع کن. باز نگویی که چرا مرا آدرس ندادید. بعد از پاکستان برو سراغ شیوخ عرب. از آن‌جا که فارغ شدی، بیا این ایران را هم زیر پا کن. بعدش بیا کابل، خواهی دید که نصف مقامات حکومت ما زاره‌کفک شده، آن‌هم به‌خاطر تروریستانی که شما نابود کرده‌اید. باز که خلاص شدی، یک چکر بیا طرف چهاردهی کابل که پیشانی‌ات را یک ماچ کنم.
علی کلاسیکو: من در روز تحلیف اوباما گریه کردم، چون اولین باری بود که یک سیاه‌پوست مقتدرترین رییس‌جمهور جهان می‌شد. اما در مراسم تحلیف ترامپ مشغول خنده بودم که ناگهان سلفی سفیر کبیر افغانستان را دیدم. بی‌اختیار در خوشحالی آقای محب شریک شدم و گریستم. با این تفاوت که خوشحالی او، برای من زهر هلاهل بود. چرا باید عالی‌ترین دیپلمات کشور ما چنین باشد؟
یکی از وکلای مردم کابل در پارلمان: ضیاف باعث خوشحالی ما می‌بود اگر بی‌بی حاجی هیلاری جان رییس‌جمهور می‌شد. اما حالی که این ترامپ دیوانه شده، والله اگر سرش جمپه بگیرم.
مریم استثنا: ترامپ باید بداند که در جهان کشوری به اسم افغانستان وجود دارد و در همین افغانستان، زنان نیز زندگی می‌کنند. به نظر من اگر ترامپ به افغانستان و به زنان محروم این کشور توجه کند، میزان آزار و اذیت خیابانی در کابل و هرات کم خواهد شد.
سهیلا شیرین‌پوست: ترامپ، اوباما، بوش و ماخلف‌شان از یک جنس‌اند. این ماییم که به جای کار و همدلی، چسپیده‌ایم به پاچه‌ی ترامپ. کاش من در کانادا متولد می‌شدم و این‌همه بدبختی را تماشا نمی‌کردم.
ریاست اجرائیه: جلالت‌مآب رییس اجرائیه آغاز به کار جلالت‌مآب مستر دونالد ترامپ به عنوان 45مین رییس‌جمهور امریکا را تبریک گفته و از بارگاه ایزد متعال برای وی صحت کامل و طول عمر آرزو کرد. جلالت‌مآب دوکتور عبدالله عبدالله آماده است آقای ترامپ را در ساختن گریت امریکا همکاری همه‌جانبه نموده و انشاءالله اگر خواست خداوند بود، به وی مشوره‌های لازم را نیز ارایه کند. جلالت‌مآب رییس اجرائیه با اشاره به تماس تلفنی جلالت‌مآب مستر ترامپ و غنی هیچ چیز نگفت. فقط دستمالش را از جیبش کشید و گفت که تقرر به‌جای آقای ترامپ را به ملت ستم‌دیده‌ی امریکا تبریک عرض می‌کنم.
سفارت افغانستان در واشنگتن: محترم حمدالله محب در حاشیه‌ی مراسم تحلیف دونالد ترامپ شرکت ورزیده و با درایتی که خداوند به او ارزانی فرموده، توانست دونالد ترامپ را هنگام قدم زدن شکار کند. وی در حالی‌که در همین روز تعداد از سفیران کشورهای دیگر را نیز دیده بود و احوال‌شان را جوییده بود، یک عکس سلفی بسیار تاریخی گرفت که برای مردم افغانستان جای افتخار است.
حمدالله محب سفیر افغانستان در واشنگتن: یک سلفی از لالای‌تان همراه ترامپ و گودیگگ‌اش (همسرش) نیز روا باشد. جای رییس‌جمهور خالی! چه یک روز دیدنی بود.
چخانسوری صاحب: با دیگران پنج دقیقه، با ما بیست دقیقه تلفنی صحبت کرد، ترامپ. ما حالا در رنکینگ تماس تلفنی آقای ترامپ، در صدر جدول قرار داریم. بعد از ما خود امریکا قرار دارد چرا که ترامپ در مراسم تحلیف خود برای امریکا و مردمش کمتر از بیست دقیقه صحبت کرد. پاکستان و ایران اصلاً در دور مقدماتی این مسابقات حذف شدند. برای مردم افغانستان تبریک!

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *