آتش‌سوزی در فروشگاه زدران ده‌ها میلیون دالر خساره برجا گذاشت

zadranاطلاعات روز: حوالی ساعت ده پیش از چاشت روز پنج‌شنبه فروشگاه بزرگ زدران واقع کوته‌سنگی کابل آتش گرفت و پس از چندین ساعت، شعله‌های آتش از طبقه‌ی یازدهم به طبقه‌های پایین سرایت کرد.
چگونگی این آتش‌سوزی تاکنون روشن نیست اما شاهدان عینی و دکانداران این فروشگاه بزرگ می‌گوید پیش از وقوع آتش‌سوزی نیروهای امنیتی به بهانه‌ی ورود چندین مهاجم انتحاری، مردم را مجبور به ترک این فروشگاه کردند و لحظاتی پس از آن، آتش‌سوزی از طبقه‌ی آخر آغاز شد.
شماری از دکانداران این فروشگاه، این رویداد را توطیه خوانده و می‌گوید این رویداد از سر اتفاق نیست زیرا زدران یکی از پرفروش‌ترین فروشگاه‌های پایتخت است.
این آتش‌سوزی جان یک تن را گرفت که خود را از طبقه‌ی هشتم برای نجات پایین انداخت و هفت تن دیگر را زخمی کرد. عبدالرحمان رحیمی، فرمانده پولیس کابل با تایید این خبر گفته است که از میان زخمیان چهار تن آنان کارمندان آتش‌نشانی‌اند که برای مهار آتش‌سوزی تلاش می‌کردند.
آقای رحیمی اما گفته است که این آتش‌سوزی ناشی از روشن گذاشته شدن یک اتو می‌باشد.
هرچند پس از گذشت نیم ساعت از آغاز آتش‌سوزی، تیم آتش‌نشان برای خاموش کردن آتش به محل رسیدند اما شماری از متضرران این رویداد نیروهای آتش‌نسانی را متهم به ناکارایی نموده و می‌گویند که کپسول‌های آتش‌نشانان برای مهار آتش خالی بود.
فروشگاه زدران یکی از مزدحم‌ترین فروشگاه لباس و جواهرات در کابل است. هنوز آمار دقیقی از خسارات این رویداد معلوم نیست اما گفته می‌شود ده‌ها میلیون دالر به سرمایه‌گذاران این فروشگاه خساره وارد شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *