اعتراض به اسیدپاشی‌های اخیر بر روی زنان در کابل

اطلاعات روز: شماری از جوانان امروز (سه‌شنبه، 22 سرطان) با تجمع در شفاخانه‌ی استقلال در کابل که دو دختر و یک زن به دلیل اسیدپاشی به صورت‌شان در این شفاخانه بستری‌اند، نسبت به پدیده‌ی اسیدپاشی اعتراض کردند.
در روزهای اخیر چندین زن قربانی پدیده‌ی خشن اسیدپاشی از سوی مردان شده و اکنون با صورت‌های سوخته در شفاخانه‌ی استقلال بستری‌اند. همچنان روز گذشته نیز یک دختر در کابل به دلیل این‌که از نامزدش عیدی کم دریافت کرده‌بود، از سوی برادرش آتش زده شده و اکنون در شفاخانه به سر می‌برد. همچنان یک دختر در ولایت غور به آتش کشیده شده است و اکنون تحت درمان قرار دارد.
جوانان معترض به اسیدپاشی در شفاخانه‌ی استقلال خشونت علیه زنان را محکوم و خانم الینا، رپ‌خوان ۲۲ ساله با اجرای آهنگ اعتراضی در داخل شفاخانه، به این پدیده‌ی خشن و یکی از انواع خشونت علیه زنان اعتراض کردند.
خانم الینا با پوشیدن برقع (چادری) و پانسمان کردن صورتش به‎صورت نمادین، ظاهرش را چنان ساخته بود که بگوید زنان با حجاب و چادر هم مصونیت ندارند.
او به خبرنگاران گفته است که از شنیدن خبر اسیدپاشی به صورت زنان سخت ترسیده و در همان شب با دوستانش تماس گرفت و قرار گذاشتند که برای قربانیان اسیدپاشی کابل دادخواهی کنند.
جوانان معترض کاغذنوشته‌هایی را در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود: «صورت من کجاست، با تیزاب پاشیدن من غیر فعال نمی‌شوم، برای صورتم می‌جنگم، برای کدامین جرم به صورتم تیزاب می‌پاشید.»

160712112023_no_to_acid_attacks_campaign__640x360_bbc_nocredit
خانم الینا در حال اجرای آهنگ رپ اعتراضی

اسیدپاشی بر روی سه زن در روزهای عید در کابل پایتخت کشور رخ داده است. پایتختی که بارها شاهد خشونت خشن‌تر از این علیه زنان بوده است. پس از این رویداد وزارت داخله گفت افرادی که به روی این زنان اسید پاشیده‌اند، شناسایی، بازداشت و تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت، اما تاکنون از شناسایی این افراد خبری منتشر نشده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *