سفیر تازه‌ی افغانستان در آمریکا اعتماد‌نامه‌اش را به اوباما سپرد

اطلاعات روز:  داکتر حمدالله محب، سفیر تازه‌ی افغانستان در آمریکا رسماً اعتمادنامه‌اش را به صفت سفیر افغانستان به باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا سپرد.

به نقل از طلوع نیوز، حمدالله محب پس از دیدار با بارک اوباما در کاخ سفید گفته که برای تقویت روابط افغانستان و ایالات متحده آمریکا تلاش خواهد کرد.

آقای محب پیش از این به عنوان معاون رییس ستاد به ریيس جمهور خدمت کرده است.

وظایف او شامل نظارت دفتر سخن‌گو، دفتر مکاتبات و ارتباطات دیپلماتیک، دفتر پروتُکل، دفتر دادخواست‎ها و و دبیرخانه ریاست جمهوری بوده است.

محب در جریان خدمت‌اش در کاخ ریاست جمهوری نقشی ارتباطی با همتاهای دولتی و تهیه پیش نویس موافقت‌نامه‌های دوجانبه و چندجانبه داشته است.

آقای محب همچنان مشغول آماده سازی و اجرایی بازدیدهای رسمی ریاست جمهوری با کشورهای آذربایجان، بلجیم، چین، آلمان، هند، ایران، نیپال، پاکستان، روسیه، عربستان سعودی، ترکمنستان، امارات متحده عربی، انگلستان و ایالات متحدل آمریکا به عنوان بخشی از استراتژی دولت برای ادغام جغرافیایی و اقتصادی بوده است.

وی عضو تیم مذاکره کننده‌ی ریاست جمهوری برای چندین توافق‌نامه همکاری بین دولت و تدوین توسعه ملی افغانستان «تحقق خودکفایی» استراتژی اصلاحات بوده است.

محب دارای مدرک دکترا و لیسانس با درجه ممتاز از دانشگاه برونل در انگلستان می‌باشد. همچنان دانشگاه به او یک جایزه برای کمک‌های اجتماعی و فرهنگی اهدا کرده است و همچنان بورس تحصیلی تحقیقات به دنبال دکترای فلسفه به وی اهدا کرده‌اند.

محب قبل از پیوستن به دولت برای دانشگاه آمریکایی افغانستان و شرکت اینتل کار کرده است. او بعضی از فعالیت‌های سیاسی، علمی و اجتماعی را نیز در کارنامه‌ی خود دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *