نیروهای امنیتی 38 شورشی را کشتند

اطلاعات روز: وزارت داخله‌ با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرده که در نتیجه‌ی عملیات پاک‌سازی نیروهای امنیتی کشور در دو روز گذشته 38 تن از شورشیان طالب در ولایت‌های مختلف کشته شده‌اند.

به نقل از این خبرنامه، این عملیات به هدف سرکوب و نابودی دشمنان مردم افغانستان در مربوطات ولایت‌های بغلان، کندز، بدخشان، سرپل، کندهار، زابل، ارزگان، لوگر و هلمند راه اندازی شده در آن ۳۸ تن از شورشیان طالب کشته، 6 تن زخمی و 3 تن دیگر از سوی نیروهای امنیتی کشور بازداشت شده‌اند.

به گفته‌ی وزارت داخله، در این عملیات مقداری جنگ‌افزار نیز بدست نیروهای امنیتی کشورافتاده و هم‌اکنون در شماری از ولایت‌های کشور عملیات پاک‌سازی جریان دارد.

وزارت داخله هدف راه اندازی این عملیات را پاک‌سازی از وجود شورشیان طالب و جلوگیری از بازگشت آن‌ها به این مناطق عنوان کرده است.

هم‌چنان وزارت داخله خبر می‌دهد که نیروهای پولیس افغانستان در دو روز گذشته از 11 رویداد انفجار ماین در مربوطات ولایت‌های لوگر و بادغیس  جلوگیری کرده‌اند. گفته می‌شود این ماین‌ها به تازگی از سوی طالبان به خاطر اهداف تروریستی جاسازی شده بود.

این در حالی است که  با آغاز سال جدید و در دو ماه اخیر نیروهای امنیتی افغانستان و شورشیان طالب حملات گسترده را علیه یک‌دیگر به راه انداخته‌اند. همه روزه  تلفات زیاد ناشی از این حملات گزارش می‌شود.