وزارت دفاع: افزایش حملات طالبان به خاطر امتیازگیری در گفتگوهای صلح است

اطلاعات روز: مقام‌های وزارت دفاع اعلام کردند که طالبان بخاطری حملات شان را در نقاط مختلف کشور افزایش داده‌اند تا در گفتگوهای صلح امتیاز بگیرند.

دولت وزیری، معاون سخنگوی وزارت دفاع روز گذشته در نشست خبری در کابل گفت که طالبان در بهار امسال با افزایش حملات در نقاط مختلف و ناامن ساختن کشور، تمام توان‌شان را به کار گرفته‌اند تا در این گفت‌وگوها امتیاز بیشتری بگیرند.

آقای وزیری گفت، جنگ نیروهای امنیتی در برابر شورشیان مسلح هم‌چنان ادامه خواهد داشت و نیروهای امنیتی تصمیم دارند که گروه‌های تروریستی را در کشور سرکوب کنند.

وزیری افزود که طالبان در این حملات از تمام توان‌شان استفاده کرده و با توجه به تلفات شدیدی که بر آن‌ها وارد شده اند، کمر این گروه شکسته است. او تأکید کرد که: «تمام قدرت طالبان در همین یک یا دو ماه آینده است. ما انشالله به صلح می‌رسیم».

از سوی هم وزارت دفاع اعلام کرد که در چهار ماه گذشته شورشیان طالب بیش از 1600 حمله را به راه انداخته است که رهبری بیشتر این حملات را شورشیان خارجی بر عهده داشته‌اند.

افضل امان، رییس اوپراسیون وزارت دفاع در نشست خبری روز گذشته گفت، در حال حاضر شماری از شورشیان چچنی، ازبکستانی و تاجیکستانی در صف‌های طالبان مصروف جنگ هستند که رهبری بیشتر حملات را همین شورشیان به عهده دارند.

این در حالی است که در هفته‌های اخیر حملات شورشیان طالب در نقاط مختلف کشور و به ویژه در شهر کابل افزایش یافته است. در تازه‌ترین مورد، مهاجمان انتحاری موتر مملو از مواد انفجاری را در جاده‌ی هواشناسی کابل منفجر کرد که در نتیجه‌ای آن 3 تن کشته و 21 تن دیگر زخمی شدند. در مقابل نیروهای امنیتی نیز عملیات گسترده‌یی را در نقاط مختلف کشور به راه انداخته‌اند که در نتیجه‌‌ی این عملیات‌ها روزانه شماری زیادی از شورشیان طالب کشته می‌شوند.

در همین مورد مسئولان وزارت دفاع می‌گویند که طالبان در بیشتر مناطق ناامن کشور شکست خورده و عقب نشینی کرده‌اند.