حمله‌ی انتحاری در کابل سه کشته و 21 زخمی برجا گذاشت

اطلاعات روز: وزارت داخله‌ روز گذشته اعلام کرد که از اثر حمله‌ی انتحاری در نزدیکی دروازه ورودی میدان هوایی کابل سه تن کشته و 21 تن زخمی شده‌اند.

صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله دیروز در نشست خبری، گفت در این حمله انتحاری دو زن کشته و سه زن از شهروندان خارجی و 18 تن از شهروندان افغانستان زخمی شده‌اند.

صدیقی گفت، مواد انفجاری در یک موتر نوع تویوتا جاسازی شده بود که دو الی سه موتر نیروهای خارجی را در این محل هدف قرار دادند.

هم‌چنان پولیس اروپا با نشر خبرنامه‌ای تأیید کرده که هدف این حمله، موتر این نهاد بوده که یک تن از اعضای این نیروها کشته و سه نفر دیگر زخم برداشته‌اند. به نقل از این خبرنامه وضعیت زخمی‌ها رضایت‌بخش است.

یک منبع از وزارت داخله گفته است در این حمله، یک موتر خارجی و چند موتر غیرنظامی آسیب دیده است. منبع افزوده است که نیروهای امنیتی در جاده‌ی هواشناسی در نزدیکی میدان هوایی کابل مستقر شده‌اند.

اما، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان در صفحه‌ی تویتر‌اش نوشته که این حمله‌ی انتحاری توسط اعضای این گروه انجام شده است. او ادعا کرده که در این حمله 7 نفر کشته، 5 نفر زخمی و 2 تانک منهدم شده است.

این در حالی‌است که کابل، پایتخت کشور در ده روز اخیر شاهد چندین حمله‌ی انتحاری بوده است. دو حمله‌ی جداگانه‌ بر جان کارمندان دادستانی کل چندین کشته و زخمی در پی‌داشت. در حمله‌ی دیگر در مهمان‌خانه‌ی پارک پالس 14 نفر کشته شدند و هم‌چنان در رویداد اخیر، حوالی ساعت هشت شب یک شنبه از اثر انفجار ماین در دانشگاه کابل، دو استاد این دانشگاه زخمی شدند.