طالبان ده‌ها غیرنظامی‌‌‌ را در ولایت پکتیا ربودند

اطلاعات روز: مقام‌های محلی در ولایت پکتیا دیروز (شنبه) اعلام کردند که افراد گروه طالبان در منطقه‌ی بدم‌کنده‌ی ولسوالی سید کرم این ولایت، مسیر راه عمومی‌‌‌ را بسته و ده‌ها غیرنظامی‌‌‌ را ربوده‌اند. زلمی‌‌‌ اوریاخیل، فرمانده پولیس ولایت پکتیا گفته که حوالی ساعت 9 روز گذشته گروه طالبان مسیر راه عمومی‌‌‌ را بسته و ده‌ها غیرنظامی‌‌‌ را با خود برده‌اند.

هم‌چنان محمد‌رحمان قادری، دبیر شورای ولایتی پکتیا نیز با تأیید این حادثه گفته که شمار افراد ربوده‌شده ۵۰ تا ۶۰ نفر است.

آقای اوریاخیل افزود که عملیات نظامی‌‌‌ برای نجات جان ربوده‌شده‌ها آغاز شده است. او گفت، زمانی‌ که پولیس از وقوع این حاثه باخبر شد، فوراً نیروهای امنیتی را به منطقه فرستاد و اکنون عملیات برای آزادی آن‌ها ادامه دارد. به گفته‌ی آقای اوریاخیل، شمار‌ی از کودکان و زنان نیز در جمع ربوده‌شده‌ها هستند.

طالبان مسئولیت این حادثه را به عهده گرفته‌اند. ذبیح‌الله مجاهد که خود را سخنگوی طالبان معرفی می‌‌‌‌کند، به رسانه‌ها گفته است که این گروه به خاطری دست به چنین کاری زده است که مقام‌های محلی دولتی با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی‌‌‌ در روزهای شنبه به طرف کارشان می‌‌‌‌روند.

مجاهد افزوده است که این عملیات را 60 تن از گروه طالبان انجام داده‌اند. این افراد در جست‌وجوی شناسایی مقام‌های دولتی میان مسافران هستند و تا کنون 8 تن را شناسایی کرده و بعد از بررسی، بقیه‌ی مسافران را آزاد خواهند کرد.