مجلس: شهروندان مصئونیت ندارند

اطلاعات روز: شماری از اعضای مجلس نمایندگان اعلام کردند، ناامنی در آغاز سال نو بیش‌تر شده و در حال حاضر، در بیش‌تر از ولایت‌ها مردم عام از مصئونیت زندگی برخوردار نیستند. به باور آنان، شورشیان در حال حاضر، بر‌خلاف سال‌های گذشته، گروگان‌گیری و آزار و اذیت مردم عام را افزایش داده‌اند.

اعضای مجلس از این مسئله ابراز نگرانی کردند و از نهادهای امنیتی خواستند تا برای تأمین امنیت شهروندان تلاش کنند. نظیفه ذکی، عضو مجلس گفت، اکنون مردم عام با رویدادهای مرگ‌باری روبه‌رو می‌شوند و ارگان‌های امنیتی برای جلوگیری از آن موفق نبوده‌اند. او از نهادهای امنیتی خواست تا دلیل افزایش ناامنی را به مجلس گزارش دهند.

شماری دیگر از اعضای مجلس گفتند، اکنون بر علاوه‌ی افراد امنیتی، مردم عام نیز از مصئونیت زندگی برخوردار نیستند. در حدود هفت روز گذشته دو حمله‌ی انتحاری جداگانه در کابل رخ داد. شام روز یک‌شنبه هفته‌ی روان در نتیجه‌ی یک حمله‌ی انتحاری بر گل‌پاچا مجیدی، عضو مجلس، سه تن کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند.

پیش از این در نتیجه‌ی حمله‌ی انتحاری در کابل، شش تن کشته و 31 تن دیگر زخمی شده بودند. ظاهر قدیر، معاون اول مجلس نمایندگان دیروز از نهادهای امنیتی خواست تا امینت شهروندان و نمایندگان مردم در شورای ملی را تأمین کنند. او افزود، براساس یک گزارش، قرار است شورشیان تمام اعضای مجلس را هدف قرار دهند.

اما مقام‌های وزارت داخله دیروز اعلام کردند، در سال روان برنامه‌های اساسی برای جلوگیری از تهدید شورشیان طالب روی دست دارند. نجیب‌الله دانش، معاون سخنگوی این وزارت به رسانه‌ها گفت، نیروهای امنیتی از توانایی خوبی برخوردار شده و جلو هرگونه تحرکات دشمن را می‌گیرند.