مجلس نمایندگان: داعش برای حمله آمادگی می‌گیرد

اطلاعات روز: شماری از اعضای مجلس نمایندگان دیروز از حضور داعش در شماری از ولایت‌های کشور ابراز نگرانی کردند و گفتند، حکومت تهدید این گروه را باید جدی بگیرد. نقیب‌الله فایق، عضو این مجلس گفت، بیش از ۱۰۰ خانواده‌ی خارجی در ولایت فاریاب جابه‌جا و برای حمله‌ی جبهه‌ای داعشی آمادگی می‌گیرند.

او افزود که این خانواده‌ها در برخی از مناطق ولسوالی‌های قیصار، المار و گرزیوان ولایت فاریاب جابه‌جا شده‌اند. فایق گفت، این اطلاعات او کاملاً دقیق است و نیروهای امنیتی کشور برای مبارزه با آنان باید اقدام کنند. در همین حال، یک عضو دیگر مجلس از حضور داعش در ولایت غور در مرکز کشور خبر داد.

سید نادرشاه بحر، نماینده‌ی مردم این ولایت در مجلس گفت، افراد وابسته به داعش در ولسوالی‌های چهارسده و پسابند این ولایت جابه‌جا شده‌اند. او در ادامه افزود، اکنون طالبان در ولایت غور با داعش بیعت می‌کنند. بر اساس گزارش‌ها، در حال حاضر افراد وابسته به داعش در ولایت‌های غزنی، هلمند، زابل و سرپل نیز حضور دارند.

رییس جمهور و رییس اجرایی در سفرشان به امریکا از حضور داعش در کشور ابراز نگرانی کردند. رییس جمهور گفت که برای مبارزه با داعش باید همکاری‌های منطقه‌ای افزایش یابند. گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه ظهور کرد و این گروه در قتل افراد ملکی و نقض حقوق بشر بی‌پیشینه خوانده شده است.

چندی پیش دو فرمانده داعش در عملیات‌های جداگانه‌ی نیروهای امنیتی در ولایت هلمند کشته شدند. هم‌چنان سخنگوی داعش در کشور از سوی امنیت ملی بازداشت شد. در همین حال، شماری از اعضای مجلس نگران اند که افراد وابسته به داعش عملیات خونینی را در کشور راه‌اندازی کنند.