امینت ملی: ربایندگان 31 گروگان را به پنج‌گروپ تقسیم کرده‌اند

اطلاعات روز: حسام‌الدین حسام،معاون امنیت‌ ملی کشور اعلام کرد، 31 گروگان هنوز زنده‌اند و ربایندگان، آنان را به 5-4 گروپ تقسیم کرده‌اند. او احتمال داد که در حال حاضر این افراد در ولسوالی ارغنداب ولایت زابل نگهداری می‌شوند. حسام افزود که دشمن موقعیت این افراد را هر روز تغییر می‌دهند.

او این اظهارات را دیروز در نشست فرخوانی مسئولان نهادهای امنیتی، به مجلس نمایندگان بیان کرد. این مجلس دیروز نورالحق علومی وزیر امور داخله، جنرال مراد علی مراد، معاون ستاد مشترک ارتش و معاون امنیت ملی را بخاطر پاسخ دهی، به قتل فرخنده، 31 مسافر ربوده شده و حضور داعش در کشور فرا خواندند.

نورالحق‌ علومی وزیر‌ داخله در این نشست قتل فرخنده را در تاریخ کشور بی‌سابقه خواند و گفت، ۱۲ تا ۱۳ تن از عاملان اصلی این قضیه بازداشت شده‌اند. او در ادمه افزود، ۱۳ نفر پولیس هم به جرم عدم کنترول اوضاع، به چنگ قانون سپرده شده‌اند. علومی گفت، بر اساس تحقیقات، فرخنده کاملاٌ بی‌گناه بوده است و ما برای نجات وی ناکام شدیم.

او در ادامه در مورد ۳۱ مسافر ربوده شده گفت، تلاش‌ها برای برگرداندن تمام این مسافران جریان دارد. علومی هدف از این گروگان‌‎گیری را لطمه زدن به حیثیت دولت و مردم خواند و گفت، بخاطر بعضی از مسایل، جزئیات پیش‌رفت‌ها در این زمنیه را با رسانه‌ها شریک کرده نمی‌تواند.

به دنبال‌ آن، جنرال مرادعلی مراد، معاون ستاد مشترک ارتش گفت، عملیات برای نجات 31 اسیر راه‌اندازی شد، اما دشمن تغییر موقعیت داد و به همین دلیل، این عملیات نتایجی را به دنبال نداشت. او در مورد شایعه ای مبنی بر رهایی این مسافران گفت، شایعه‌ها در این زمینه حقیقت ندارند و مسافران هنوز در چنگ ربایندگان می باشند.

مراد در بخش دیگر سخنانش به عملیات ذوالفقار در هلمند اشاره کرد و گفت، این عملیات هنوز ختم نشده است. به گفته‌ی او،این عملیات قبل از جنگ فصل بهار، ختم می‌شود و به نتایج خوبی خواهد رسید. عملیات ذوالفقار چند هفته پیش در هلمند آغاز شد و تاکنون در این عملیات صدها شورشی طالب کشته شده‌اند.