ایجاد کمیسیون اصلاحات انتخاباتی به ریاست شکریه بارکزی

اطلاعات روز: سرانجام کمیسیون اصلاحات انتخاباتی با صدور فرمان رییس جمهور غنی ایجاد شد. ریاست این کمیسیون را شکریه بارکزی، عضو مجلس نمایندگان به عهده دارد و معاون آن، صدیق‌الله توحیدی‌ است. هم‌چنان شاه سلطان عاکفی و وژمه فروغ به عنوان دبیران این کمیسیون تعیین شده‌اند.

علی امیری، عبدالقدیر کریاب، بشیر فاروق، محمد‌امین احمدی، فیض‌الله ذکی، کاوون کاکر، صبرینا ثاقب، گل‌احمد مددزی، عزیزالله رفیعی، عبدالمجید غنی‌زاده، معاون وزارت عدلیه و تادامیچی یاموتو، نماینده‌ی سازمان ملل به عنوان اعضای کمیسیون اصلاحات انتخاباتی تعیین شده‌اند.

در خبرنامه‌ی ریاست جمهوری آمده است، این کمیسیون برای ایجاد اصلاحات بنیادی در نظام انتخاباتی، تقویت نظام مردمی، اعاده‌ی اعتماد مردم به نهادهای دولتی، حاکمیت قانون و جلوگیری از تخلفات انتخاباتی ایجاد شده است. ایجاد کمیسیون اصلاحات انتخاباتی از توافق‌های اساسی اشرف غنی و عبدالله پس از توافق روی تشکیل حکومت وحدت ملی بود.

در خبرنامه‌ی ریاست جمهوری آمده است، کمیسیون موظف شده تا فعالیت‌های خود را بر اساس لایحه‌ی کاری‌ای که ضمیمه‌ی فرمان تشکیل این کمیسیون است، به پیش ببرد. تشکیل این کمیسیون یکی از خواسته‌های اصلی متحدان بین‌المللی حکومت، شماری از نهادهای ناظر بر انتخابات و شهروندان بود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *