برگزاری نشست «افغانستان جدید؛ جنگ بی‌پایان یا آغاز نو» در هند

اطلاعات روز: عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی بعدازظهر دیروز برای اشتراک در نشستی زیر نام «افغانستان جدید؛ جنگ بی‌پایان و آغاز نو» به هند سفر کرد. دفتر رسانه‌های ریاست اجرایی با نشر خبرنامه‌‌ای اعلام کرد، رییس اجرایی امروز سخنران اصلی این نشست در دهلی نو خواهد بود.

بر بنیاد این خبرنامه، رییس اجرایی در این سفر با حامد انصاری، معاون رییس جمهور هند و برخی از مقام‌های عالی‌رتبه‌ی دیگر این کشور نیز دیدار خواهد کرد. پس از تشکیل حکومت وحدت ملی و انتخاب عبدالله به عنوان رییس اجرایی، این نخستین سفر او به هند است.

عبدالله در روز دوم این سفر، در نشستی که از سوی بنیاد بین‌المللی ویف کاننده (یکی از مرکزهای علمی و پژوهشی در حوزه‌ی بین‌المللی، قضایای استراتژیک و حل منازعات بین‌المللی) برگزار می‌‌شود، نیز اشتراک می‌کند. بر اساس خبرنامه‌ی ریاست اجرایی، عبدالله در این سفر در دانشگاه O P Jindal Global به عنوان مهمان ويژه سخنرانی می‌کند.

در این سفر عبدالله را سید طیب جواد، مشاور امور بین‌المللی ریاست اجرایی همراهی می‌کند. عبدالله در دیدارها و ملاقات‌هایش در مرکزهای علمی و نهادهای پژوهشی هند، بر تحکیم روابط دو کشور و همکاری‌های بیش‌تر تأکید می‌کند. بر اساس خبرنامه، در این سفر عبدالله نقاط مشترک همکاری میان دو کشور در مرحله‌ی جدید نشان داده می‌شوند.

هند از دوستان نزدیک حکومت کرزی، رییس جمهور پیشین بود و این کشور در 13 سال گذشته، در بخش نظامی، اقتصادی و صحی با حکومت همکاری داشته است. اما پس از روی کار آمدن حکومت وحدت ملی به رهبری اشرف غنی، او سفر به پاکستان را اولویت داد و به گفته‌ی کارشناسان، برای جلب اعتماد این کشور، تا هنوز به هند سفر نکرده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *