وزارت دفاع: دشمنان را تحت هر نامی هدف قرار می‌دهیم

اطلاعات روز: پس از نشر گزارش‌ها در مورد حضور افراد مسلح خارجی ‌با بیرق‌های سیاه، وزارت دفاع هشدار داد که ارتش تروریستان را به هر نامی که باشند، هدف قرار می‌دهد. عبدالخالق ارکان‌حرب، اِستر درستيز قواى مسلح دیروز تأکید کرد، گروه‌های تروریستی در کشور زیر هرنامی، از جمله بیرق‌های «سیاه و سفید»، نابود می‌شوند.

این مقام‌ وزارت دفاع ملی گفت که نیروهای امنیتی از توانایی خوبی برخوردار شده و دشمنان افغانستان در مقابل این نیروها عاجز هستند. اخیراً گزارش‌هایی به نشر رسیدند که افراد مسلح خارجی در ولایت‌های غزنی، پکتیکا، فراه‌، سرپل و هلمند جابه‌جا شده‌اند. این افراد با خودشان بیرق‌های سیاه دارند و مربوط گروه داعش خوانده شده‌اند.

استر درستیز قوای مسلح کشور در مورد این خبر اظهار بی‌خبری کرد؛ اما به تروریستان هشدار داد، دشنمان مردم افغانستان زیر هرنامى، توسط قوت‌هاى امنيتى، به‌ویژه اردوى ملى سرکوب می‌شوند. او این اظهارات را دیروز در مراسم‌ تجلیل از تکمیل روند انتقال مسئولیت‌های امنیتی در فرقه‌ی عملیات ویژه در مرکز نظامی ریشخور کابل بیان کرد.

سيد عبدالکريم، فرمانده فرقه عمليات ویژه در این مراسم گفت که نیروهاى اردوى ملى، به‌ويژه کماندو، در گذشته با شجاعت در برابر دشمنان مردم مبارزه کرده‌اند و در آينده نيز در برابر آنان ايستادگى می‌کنند. او افزود، نيروهاى کماندو و قطعات ویژه، داراى تعليم و تربيه و تجارب جنگى هستند که تا حال صدها عمليات مستقل را در کشور انجام داده‌اند.

عبدالکریم به مردم اطمینان داد، قطعات ویژه‌ی نظامی و کماندو، به‌حيث سپر پولادين در دفاع از ارزش‌هاى اسلامى و افغانى، دشمنان مردم را نابود خواهند کرد. به گفته‌ی او، در آینده فضای کاملاً امن و مطمئن در کشور به‌وجود می‌آید. با آغاز سال ٢٠١٥، نيروهاى امنيتى‌ مسئوليت‌هاى امنيتى را در سراسر کشور به دوش گرفتند.

مجموع نیروهای امنیتی به بیش از 352 هزار تن می‌رسد و از این میان، حدود ٢٠٠ هزار تن آن را نیروی ارتش تشکیل می‌دهد. در حال حاضر مأموريت (حمايت قاطع) ناتو برای همکارى، آموزش و مشوره به نيروهاى امنيتى آغاز شده است. در این مأموریت حدود 13 هزار سرباز خارجی در کشور باقی می‌مانند.