مردی در هلمند دخترش را وادار به انجام حمله‌ی انتحاری کرد

اطلاعات روز: یک دختر 14 ساله در ولایت هلمند که از سوی پدر و مامایش وادار‌ به انجام حمله‌ی انتحاری شده بود، قبل از انجام حمله‌ی انتحاری، خودش را‌ تسلیم پولیس این ولایت کرده است. مقام‌های امنیتی هلمند دیروز اعلام کردند که این دختر زرمینه نام دارد و توسط پدر و مامایش وادار به انجام حمله‌ی انتحاری شده است.

فرید احمد عبیدی، سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت هلمند دیروز به بی‌بی‌سی گفت، برای این دختر نوجوان یک روز پیش موقعیت هدف حمله نشان داده شده است. به گفته‌ی او، سپس این دختر از فرصت استفاده کرده و خودش را به پاسگاه امنیتی پولیس تسلیم کرده است. این دومین بار است که در ولایت هلمند دختران وادار به انجام حمله‌ی انتحاری می‌شوند.

پیش از این یک دختر دوازده ساله به‌نام اسپوژمی در ولسوالی خانشین این ولایت وادار به انجام حمله‌ی انتحاری شده بود که او نیز قبل از انجام حمله‌ی انتحاری به پولیس تسلیم شد. در همین حال، سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت هلمند می‌گوید که زرمینه از سوی پدرش به ولسوالی نوزاد این ولایت آورده شده است.

این دختر نوجوان پس از تسلیمی به پولیس، به شهر لشکرگاه منتقل شده است. سپس دختر به رسانه‌ها گفته است که توسط پدرش وادار به انجام حمله‌ی انتحاری شده است. این دختر می‌گوید که سه هفته قبل برای آماده شدن به منظور انجام حمله‌ی انتحاری به خانه‌ی مامایش انتقال داده شده است.

در همین حال، سخنگوی پولیس هلمند می‌‌گوید که بر اساس اعترف‌های زرمینه، یک فرد به‌نام عبدالباقی، عضو گروه طالبان، پدر این دختر را وادار کرده که دخترش را برای انجام حمله‌ی انتحاری آماده کند. این در حالی است که چندی پیش اعضای گروه طالبان دو کودک را نیز آماده‌ی انجام حمله‌ی انتحاری کرده بودند.

با این حال، پدر زرمینه این جزئیات را تأیید نکرده، اما یک منبع محلی گفته است که این دختر هنگام تسلیمی با خود تجهیزات حمله‌ی انتحاری نداشته است. هنوز در ارتباط به این قضیه کسی بازداشت نشده است. هلمند در جنوب کشور از ولایت‌های نا‌امن است که طالبان در مرکز و شماری از ولسوالی‌های این ولایت فعالیت دارند.