ارتش عملیات بزرگی را در قندوز علیه طالبان راه‌اندازی کرد

اطلاعات روز: وزارت دفاع ملی کشور از راه‌اندازی عملیات بزرگی علیه طالبان تروریست در ولایت قندوز خبر داد. جنرال ظاهر عظیمی، سخنگوی این وزارت دیروز گفت، در این عملیات برای نخستین بار نیروهای ویژه رهبری یک عملیات بزرگ تصفیه‌ای را در ولایت قندوز برعهده دارند.

او افزود، این عملیات شب شنبه هفته‌ی روان آغاز شد که در آن سه کندک نیروهای کماندوی ارتش، به‌شمول قطعه‌ی ویژه‌ی لوای قول اردوی شاهین، سهم دارند. عظیمی گفت که نیروهای کماندو از طریق هوا در بخش‌های ناامن ولایت قندوز پیاده شده و عملیات پاک‌سازی از وجود شورشیان را آغاز کردند.

اما او در مورد این‌که در این عملیات چه تعداد از نیروهای ارتش و شورشیان کشته و زخمی شده‌اند، جزئیات نداد. این در حالی است که ولایت قندوز در چند هفته‌ی اخیر شاهد ناامنی‌های شدید بوده است. چندی پیش روزنامه‌ی نیویورک تایمز از قول مقام‌های محلی این ولایت گزارش داده بود، طالبان در بسیاری از مناطق آن ولایت حضور گسترده دارند.

شماری از باشندگان این ولایت نیز به این روزنامه گفته بودند‌، ولسوالی‌های چهاردره، دشت ارچی و امام صاحب، مناطق اصلی فعالیت‌های طالبان در این ولایت ‌اند. بر اساس گزارش روزنامه‌ی نیویورک تایمز، برخی از مناطق ولسوالی‌های ناامن  ولایت قندوز در کنترول طالبان است و حضور نیروهای امنیتی افغان در آن‌جا اندک است.