عبدالله: حمایت مردم، کلید حل مشکلات است

اطلاعات روز: عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی می‌گوید، هر قدمی که در راستای صلح برداشته شود، آن را با مردم شریک خواهد کرد. او حمایت مردم را در راستای صلح، راه‌حل مشکلات موجود در کشور خواند و تأکید کرد، با وحدت و برادری، فکر و عمل صادقانه جلو‌ فتنه و آشوب در کشور گرفته خواهد شد.

او افزود، صلح و ثبات دایمی در کشور زمانی برقرار می‌شود که همه‌ی مردم در حمایت حکومت قرار داشته باشند. او در ادامه گفت: «هر برنامه‌‌ای که از سوی حکومت در راستای بر قراری صلح و ثبات برداشته شود، آن را با مردم شریک خواهم کرد و نظریات مردم در این برنامه، گنجانیده خواهند شد؛ زیرا حمایت مردم در این راستا، کلید حل مشکلات است».

تأمین صلح و ثبات از خواست‌های اساسی مردم از حکومت وحدت ملی است. پیش‌تر در یک نظرسنجی، حدود 45 درصد مردم از این حکومت خواسته بودند که تأمین صلح و ثبات در کشور را در اولویت‌ کاری خود قرار دهد. افغانستان از چند دهه به این طرف شاهد جنگ و ویرانی بوده است.

هرچند حکومت وحدت ملی در این زمینه اطمینان داده است؛ اما با گذشت حدود یک‌ماه از آغاز کار این حکومت، هنوز ناامنی در کشور کاهش نیافته و حملات طالبان در مرکز و شماری از ولایت‌های کشور هم‌چنان ادامه دارد. با این حال، عبدالله می‌گوید که در حال حاضر برعلاوه‌ی روند صلح، کار روی تقویه و تجهیز نیروهای امنیتی جریان دارد.

رییس اجرایی از تمام مردم خواست که از نیروهای امنیتی کشور حمایت کنند؛ زیرا آن‌ها همه‌روزه به‌خاطر حفظ عزت، شرف، جان و مال مردم قربانی می‌شوند. عبدالله عبدالله ابراز امیدواری کرد که با وحدت و براد‌ری تمام مردم، جلو‌ فتنه و آشوب به‌زودی در کشور گرفته شود.

او این اظهارات را دیروز در مراسم ١٤٣٥‌مین سالگرد شهادت امام حسین و یارانش در مسجد خاتم‌النبین در کابل بیان کرد. امام حسين نواسه‌ی حضرت محمد و ٧٢ تن از يارانش در دهم ماه محرم‌الحرام سال ٦١ هجرى قمرى در دشت کربلاى عراق توسط يزيد به شهادت رسيدند.

از روز عاشورا همه‌ساله در مسجدهای مرکز و ولايت‌های کشور با شرکت میلیون‌ها مرد و زن يادبود می‌شود. دیروز نیز پیروان مذاهب سنی و شیعه از ١٤٣٥‌مین سالگرد شهادت امام حسین و یارانش با راه‌اندازی سینه‌زنی، ختم قرآن کریم، توزیع خيرات و سخنرانی‌ها در مسجد‌های کابل و ولایت‌های کشور تجلیل کردند.