در حملات طالبان، 10 تن کشته و 46 تن دیگر زخمی شدند

اطلاعات روز: در دو حمله‌ی جداگانه‌ی طالبان ترویست در کشور، 10 تن کشته و 46 تن دیگر زخمی شدند. در نتيجه‌ی اصابت یک راکت بر زندان بگرام ولايت پروان، ٢٦ زندانى زخمی شدند. اين راکت، ساعت ٢ بعد‌از‌ظهر روز جمعه هفته‌ی گذشته بر صحن زندان بگرام از سوی شورشیان پرتاب شده است.

محمد زمان مموزى، فرمانده‌ی پولیس پروان روز گذشته گفت، اين زندانيان در بگرام تحت تداوى قرار دارند و وضعيت آنان خوب توصیف شده است. به گفته‌ی او، اين راکت از کوه‌هاى ولسوالى قره‌باغ کابل شليک شده است. طالبان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته و اعاد کرده‌اند که هدف حمله‌ی‌شان پایگاه نظامی امریکایی‌ها بوده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان به خبرگزاری دی‌پی‌ای آلمان گفت: «هدف ما پایگاه بود، نه زندان. اما متأسفانه راکت‌ها به زندان اصابت کرد و یک تعداد زندانیان زخمی شدند». او می‌گوید، مسئولیت این رویداد بر دوش امریکایی‌هاست؛ زیرا آن‌ها این زندان را تقریباً برای‌شان پایگاه ساخته‌اند.

از سویی هم، دیروز در یک رویداد تروریستی دیگر‌ طالبان در لوگر، 10 پولیس کشته و 20  فرد ملکی زخمی شدند. دین محمد درویش، سخنگوی والی این ولایت به رسانه‌ها گفت که بعدازظهر روز شنبه یک بمب‌گذار انتحاری موترش را در منطقه‌ی مزدحمی در ولسوالی ازره این ولایت منفجر کرد و بر اثر آن شش پولیس محلی و چهار سرباز کشته شدند.

به گفته‌ی او، در این رویداد 20 فرد ملکی، به‌شمول 6 کودک نیز زخمی شدند. پس از آغاز کار حکومت جدید، حملات طالبان در کابل و شماری از ولایت‌های کشور کاهش نیافته است. رییس جمهور در نشست روند استانبول رسماً از طالبان دعوت کرد که وارد گفت‌و‌گوهای بین‌الافغانی شوند. در حالی که کارشناسان باور دارند که طالبان وارد مذاکره نمی‌شوند و باید در برابر آنان اقدام نظامی شود.