طالبان بیش از ده پولیس را در بدخشان اسیر کرده‌اند

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت بدخشان تأیید کرده‌اند، طالبان پس از حمله بر چندین پاسگاه پولیس مرزی و پولیس نظم عامه در این ولایت، بیش از ده پولیس را به اسارت برده‌اند. یک مقام محلی در بدخشان که نخواست نامش فاش شود، به بی‌بی‌سی گفت که در این درگیری شانزده سرباز پولیس به چنگ طالبان آمده‌اند.

این درگیری به روز یک‌شنبه هفته‌ی روان در روستای صوفیان ولسوالی وردوج بدخشان رخ داد است. در همین حال، لعل محمد احمدزی، سخنگوی پولیس بدخشان گفت، در نتیجه‌ی این درگیری چهارده پولیس کشته شده‌اند. او افزود که طالبان از چند ساحه به پاسگاه‌های پولیس حمله کرده و پس از درگیری، تجهیزات نیروهای پولیس را نیز به آتش کشیدند.

پس از درگیری نیروهای کمکی به محل فرستاده شده و عملیات برای پاک‌سازی محل از وجود طالبان در این ولسوالی آغاز شده است. سخنگوی فرماندهی پولیس بدخشان دیروز گفت که تلاش‌ها‌ برای آزادسازی پولیس‌های اسیرشده ادامه دارند. او در ادامه گفت که در این درگیری به گروه طالبان نیز تلفات سنگینی وارد شده است.

در حال حاضر گروه طالبان از محل فرار کرده است. بدخشان در سال‌های اخیر از ولایت‌های ناامن در شمال بوده است. طالبان مسئولیت حمله به پاسگاه‌های پولیس در ولسوالی وردوج بدخشان را به عهده گرفته است. این گروه ادعا کرده است که پس از حمله به چهار پاسگاه پولیس، چهار سرباز افغان را کشته و به تعداد 16 نفر را هم با خود برده‌اند.

وردوج از ولسوالی‌های ناامن ولایت بدخشان است که پیش از این نیز درگیری‌های سنگین و حملات مخالفان مسلح را پشت سر گذاشته است. در همین حال، شماری از باشندگان این ولسوالی از رییس جمهور و رییس اجرایی حکومت وحدت ملی خواسته‌اند، در قسمت تأمین امنیت این ولسوالی توجه‌‌ جدی به خرج دهند.