از سرگیری حملات راکتی پاکستان به مناطق شمال شرقی کشور

مقام‌های محلی در ولایت نورستان می‌گویند که نظامیان پاکستان حملات راکتی خود را از سر گرفته‌اند. ظاهر بهاند، سخن‌گوی والی نورستان به خبرگزاری بخدی گفت: «شام روز گذشته (سه شنبه) نظامیان پاکستانی ده‌ها راکت را به مناطق ولسوالی کامدیش ولایت نورستان پرتاب کرده‌اند.

آقای بهاند می‌گوید که این راکت‌ها بیش‌تر در قریه‌ای موسوم به گوهردیش ولسوالی کامدیش اصابت کرده‌اند. به گفته‌ی او، در حملات به کسی آسیب نرسیده است؛ اما بیش‌تر زمین‌های زراعتی تخریب و دها مواشی از بین رفته‌اند. چندی پیش نیز، مرزبانان پاکستانی 22 راکت را بر مناطق ولسوالی ناری ولایت کنر پرتاب کردند.

مقام‌های محلی کنر گفته بودند که بر اثر پرتاب راکت‌های این مرزبانان، ده‌ها خانه در ولسوالی ناری این ولایت تخریب شده است. با این حال، سخن‌گوی والی نورستان گفت که نظامیان پاکستان 32 راکت را به مربوطات ولسوالی کامدیش پرتاب کردند. او گفت، در این رویداد به کسی آسیبی نرسیده است؛ اما اصابت این راکت‌ها موجی از ترس و وحشت را میان باشندگان این ولسوالی ایجاد کرده است.

پیش‌تر نیز حملات راکتی پاکستان بر سرحدات افغانستان، روابط دو کشور را به تیرگی کشاند. وزارت امور خارجه‌ی کشور از  سفر جنرالان بلند‌پایه‌ی نظامی ‌این کشور برای شرکت در یک برنامه‌ی نظامی ‌در پاکستان جلوگیری کرد. از سوی دیگر، استقرار تأسیسات نظامی ‌در مرز بین افغانستان و پاکستان از سوی نظامیان پاکستان منجر به درگیری مرزبانان دو‌کشور شد. این درگیری منجر به کشته شدن یک مأمور پولیس کشور شد و چندین نفر دیگر نیز از دو‌طرف زخمی ‌شدند. حکومت افغانستان پس از این درگیری به‌شدت واکنش نشان داد و حتا به گونه‌ای جانب پاکستان را هشدار داد که واکنش‌های تندتری از خود نشان خواهد داد. «بخدی»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *