معترضان در بامیان: تصمیم حذف شماری از نامزدان از فهرست نهایی کاندیدان انتخابات لغو شود

اطلاعات روز: ده‌ها تن ازهواداران عبدالرحمان شهیدانی، نامزد حذف شده‌ از فهرست نهایی کاندیدان انتخابات پارلمانی امروز (شنبه، 27 اسد) در بامیان دست به اعتراض زدند.
آنان از آقای شهیدانی اعلام حمایت کرده و از کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی خواستند که تصمیم‌اش را در مورد حذف شماری از نامزدان از فهرست نهایی کاندیدان، لغو کنند.
حسین‌داد خلیلی، عضو شورایی ولایتی بامیان گفت که اگر کمیسیون‌ سمع شکایات انتخابات به خواست مردم جواب مثبت ندهد، به اعتراضات شان ادامه می‌دهند.
معترضان حذف نام شهیدانی را از فهرست نهایی کاندیدان انتخابات «‌توطئه» خوانده و اعلام کردند که هیچ نوع توطئه در برابر او ‌برای آنان ‌پذیرفتنی نیست.
معترضان در قطع‌نامه‌ی شان به کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی هشدار داده‌اند، در صورتی که این کمیسون تصمیم‌اش در مورد عبدالرحمان شهیدانی را لغو نکند، آنان دروازه‌های کمیسیون‌های انتخابات و سمع شکایات را می‌بندند: «‌درصورت ‌که تصمیم‌گیرندگان و نهادهای مسوول، به اعتراضات مدنی ما توجه ننمایند، ما به اقدامات جدی‌تری، از جمله بستن دروازه‌ی کمیسیون انتخابات وکمیسیون شکایات انتخاباتی ولایت بامیان متوسل خواهیم شد.»
حدود یک هفته پیش کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی نام 35 نفر از نامزدان انتخابات پارلمانی را از فهرست نهایی کاندیدان حذف کرد.
این نهاد اعلام کرد که براساس بررسی کمیسیون ویژه 35 نفر از نامزدان انتخابات پارلمانی متهم به داشتن افراد مسلح غیر مسوول هستند.
اعتراض شماری از نامزدان حذفی از فهرست نهایی از چند روز به این سو در کابل و شماری از ولایت‌های افغانستان جریان دارد.
از چندی به این سو شماری از معترضان در مقابل کمیسیون مستقل انتخابات در کابل نیز خیمه‌ی تحصن بر پا کرده‌اند.