شورای عالی صلح و شورای سراسری علما از حکومت و طالبان خواستار آتش‌بس شدند

اطلاعات روز: شورای عالی صلح و شورای سراسری علمای افغانستان از حکومت افغانستان و گروه طالبان خواستند که در روزهای عید قربان آتش‌بس کنند.

همچنان هیأت رهبری شورای عالی صلح و شورای سراسری علما امروز (شنبه، ۲۷ اسد) با رییس‌جمهور غنی نشست مشورتی برگزار کرد و پیشنهادات‌شان را در مورد آتش‌بس و صلح مطرح کردند.

قرار است در روزهای عید قربان حکومت افغانستان با طالبان آتش‌بس اعلام کنند. ارگ می‌گوید نشست‌های مشورتی در این مورد جریان دارد.

کریم خلیلی، رییس شورای عالی در نشست خبری مشترک با رهبری شورای سراسری علما از حکومت و رهبری گروه طالبان خواست که در روزهای عید قربان آتش‌بس اعلام کنند.

آقای خلیلی افزود که این شورا در ۳۴ ولایت افغانستان نظرسنجی را انجام داده و نشان می‌دهد که آتش‌بس خواست همه‌ی مردم افغانستان است.

او ابراز امیدواری کرد که رییس‌جمهور غنی و رهبری تحریک طالبان در روزهای عید قربان همانند روزهای عید سعید فطر آتش‌بس اعلام کنند.

رییس سراسری شورای علمای افغانستان نیز از حکومت و تحریک طالبان خواست که در روزهای عید آتش‌بس کنند.

آقای غنی در نشست امروز با رهبری شورا عالی صلح و شورای سراسری علما از پیشنهاد آتش‌بس آنان ستایش کرده و گفته که نشست‌های مشورتی در مورد اعلام آتش‌بس جریان دارد و در پایان این مشورت‌ها، حکومت وحدت ملی، موقف خویش را اعلام خواهد کرد.

غنی افزوده: «به تمام پیشنهادات شما در خصوص آتش‌بس احترام دارم، اما آتش‌بس باید دو جانبه و هدف آن صلح باشد. این قابل قبول نیست که در یک منطقه‌ی کشور آتش‌بس و در منطقه‌ی دیگر جنگ باشد.»

او همچنان گفته که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در روزهای عید سعید قربان، برای تأمین امنیت مردم، احضارات درجه یک داشته باشند تا جلو تهدیدات دشمنان گرفته شود.

حکومت در روزهای عید سعید فطر تنها با گروه طالبان افغانستان به مدت ۹ روز اعلام آتش‌بس کرد که بعداَ آن را ۱۰ روز دیگر تمدید کرد، طالبان تنها سه روز عید را آتش‌بس کردند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *