گروه طالبان اعلام کرد که با امریکا مذاکره می‌کند

اطلاعات روز: گروه طالبان اعلام کرده که آماده است در مورد حل مسئله افغانستان با مقام‌های امریکایی مذاکره کند.
گروه طالبان روز گذشته با نشر اعلامیه‌یی از مقام‌های امریکایی خواسته که برای حل مسأله افغانستان به‌صورت صلح‌آمیز با دفتر سیاسی این گروه در قطر رودررو گفت‌گو کنند.
در اعلامیه آمده: «برای حل مسأله بهتر است که مقام‌های امریکایی خواست‌های مشروع مردم افغانستان را بپذیرند و نظر و خواست خود را به‌صورت صلح‌آمیز با امارت اسلامی در میان بگذارد.»
گروه طالبان پس از آن، این اعلامیه را منتشر می‌کند که اخیراً معین وزارت خارجه امریکا در امور آسیایی جنوبی و مرکزی گفت که این کشور دروازه مذاکرات صلح را به روی طالبان باز گذاشته است.
گروه طالبان با اشاره به اظهارات معین وزارت خارجه امریکا گفته که مسأله افغانستان از راه صلح‌آمیز قابل حل است.
این گروه هم‌چنان از امریکا خواسته که پس از این در افغانستان به جای استراتژی جنگی به استرتژی صلح‌ تمرکز کند.
در اعلامیه آمده که جنگ راه حل افغانستان نیست و استفاده از گزینه نظامی در 17 سال گذشته سبب تشدید جنگ در این کشور شده است.
پس از حملات مرگبار ماه گذشته گروه طالبان در کابل دونالد ترمپ، رییس‌جمهور امریکا گفت که با طالبان مذاکره نمی‌کند. به‌دنبال آن حکومت افغانستان اعلام کرد که طالبان شانس گفت‌وگوهای صلح را از دست داده و باید صلح را در میدان‌های جنگ جستجو کرد.
در ششم ماه دلو گروه طالبان در نامه‌یی خطاب به دونالد ترمپ گفت که او باید به جنگ افغانستان نقطه پایان بگذارد. طالبان در این نامه خطاب به ترمپ نوشت که از ۱۵ سال جنگ «بی‌ثمر» امریکا در افغانستان بیاموزد که ادامه این جنگ به سود «هیچ کسی» نیست.
تمایل گروه طالبان به مذاکره با امریکا در حالی مطرح می‌شود که فردا، چهارشنبه، 9 دلو نشست «پروسه کابل» با حضور 25 کشور و سازمان بین‌المللی در مورد جنگ و صلح افغانستان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

ترمپ: با طالبان مذاکره نمی‌کنیم

رییس‌جمهور: دروازه‌ی صلح به‌روی عاملان‌ حمله‌ی اخیر در کابل بسته است

رییس‌جمهور: با طالبانی که حملات تروریستی را تقبیح نمی‌کنند مذاکره نمی‌کنیم