در سال جاری نزدیک به 3هزار نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت شده‌اند

اطلاعات روز: معنیت مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله اعلام کرد که در جریان سال جاری نزدیک به 3 هزار نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر در کشور بازداشت شده‌اند.
خلیل بختیار، معین مبارزه با مواد مخدر امروز(چهارشنبه،2حوت) در نشست خبری گفت که در جریان سال ۱۳۹۶ خورشیدی، بیش از 2هزار عملیات به منظور جلوگیری از قاچاق مواد مخدر راه اندازی شده است که در جریان این عملیات‌ها 2هزار و 848 نفر بازداشت شده‌اند.
آقای بختیار گفت:« قطعات خاص این معینیت در همکاری با قطعه 377 نیروهای هوایی در جریان سال جاری بیش از 2400 عملیات انجام داده‌اند که در این عملیات ها تعداد 2848 در پیوند به تولید، پروسیس و قاچاق مواد مخدر بازداشت شده‌اند.»
آقای بختیار افزود که در میان بازداشت شدگان شماری از فرماندهان گروه طالبان نیز شامل‌اند.
وی گفت:« در میان افراد بازداشت شده مافیای بزرگ قاچاقبران مواد مخدر، قاچاقبران متوسط و کوچک و پرچون فروشان شامل است که یک تعداد از این قاچاقبران و مافیا فرماندهان گروه طالبان است.»
به گفته‌ی وی 69 تن از کارمندان دولت به شمول شماری از نیروهای پولیس، ارتش ملی، امنیت ملی که در خرید و فروش مواد مخدر دست داشته نیز بازداشت شده‌اند.
در عملیات‌های معنیت مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله؛ 56 خانم و ۱۳ شهروند خارجی نیز به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت شده‌اند.
آقای بختیار افزود که در جریان این عملیات‌ها هم‌چنان مقدار 231 تُن انواع مختلف‌النوع مواد مخدر شامل تریاک، مورفین، هیرویین، چرس، مشروبات الکلی و غیره ضبط و حریق شده و تعداد 27 لابراتوار و مرکز پروسس و 12 ذخیرگاه مواد مخدر نیز منهدم شده است.
به گفته‌ی وی در این عملیات‌ها تعداد 3 کارخانه ماین سازی و 2 مرکز سوق و اداره گروه طالبان تخریب شده و بیش از 200 میل سلاح مختلف النوع و بیش از 400 عراده وسایط نقلیه نیز به دست نیروهای پولیس افتاده است.

آقای بختیار افزود که در نتیجه‌ی عملیات‌های نیروهای امنیتی به منظور جلوگیری از قاچاق مواد مخدر، حدود 272 میلیون دالر به قاچاقبران مواد مخدر و گروه‌های مافیایی، ضربه‌ی اقتصادی وارد شده است.