اعطای اولین ویزای هنگام ورود به افغانستان به یک بازرگان امریکایی

اطلاعات روز: حکومت افغانستان دیروز (30 دلو) روند اعطای ویزه هنگام ورود را به سرمایه‌گذاران خارجی آغاز کرد.
این روند دیروز در مراسمی در فرودگاه کابل با اعطای ویزا به بریت دالتن سرمایه‌گذار امریکایی رسما آغاز شد.
قبل از این، بازرگانان خارجی از نمایندگی‌های دیپلماتیک افغانستان در کشورهای خودشان ویزا دریافت می‌کردند.
سمیر رسا، مسوول رسانه‌های مشاور رییس‌جمهور در امور مالی و بانکداری گفت، کسانی که خواستار دریافت این نوع ویزا هستند، باید گزارش بانکی تا سقف 100 هزار دالر با خود داشته باشند.
داشتن جواز بازرگانی، سندی که مرتکب جرم نشده باشند، فورم و عکس از لوازم دیگری است که سرمایه‌گذاران خارجی باید هنگام ورود به افغانستان با خود داشته باشند.
فیروزخان مسجدی معاون انکشافی سکتور خصوصی و صنایع وزارت تجارت و صنایع، در این مراسم گفت که این روند، به هدف جذب سرمایه‌ی خارجی در افغانستان آغاز شده است.
عتیق‌الله نصرت رییس اتاق تجارت و صنایع نیز گفت، با این کار بازرگانان خارجی تشویق می‌شوند که در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.
بریت دالتن، سرمایه‌گذار امریکایی گفت، اگر مشکلات امنیتی در افغانستان کاهش یابد، سرمایه‌گذاران بیشتری در افغانستان جذب خواهند شد. آقای دالتن اخذ ویزای بازرگانی از افغانستان را خیلی راحت توصیف کرد.
جنگ و ناامنی و بی‌ثباتی سیاسی در کشور سبب شده است که میزان سرمایه‌گذاری در افغانستان کاهش یابد. حالا حکومت افغانستان تلاش می‌کند با فراهم‌آوری تسهیلات، زمینه‌ی جذب سرمایه‌گذاری‌های بیشتری را در افغانستان فراهم کند.