ذکی: از هفته‌ی آینده روند بایومتریک ورثه‌ی شهدا آغاز می‌شود

اطلاعات روز: وزارت کار و امور اجتماعی شهدا و معلولین اعلام کرد که این نهاد روند بایومتریک ورثه‌ی شهدا را از هفته‌ی آینده آغاز می‌کند.
این وزارت برای آموزش سیستم بایومتریک به کارمندان و رییسان ولایتی خود، گفتمان سه روزه‌یی را زیر عنوان «به‌سوی اصلاحات و حکومتداری خوب» در کابل برگزار کرد.
فیض‌الله ذکی، وزیر کار و امور اجتماعی شهدا و معلولین دیروز (شنبه، ۲۸ دلو) گفت که هدف از بایومتریک ورثه‌‌ی شهدا و معلولین، مبارزه با فساد اداری و بهبود عرضه‌ی خدمات برای افراد دارای معلولیت در جامعه است.
وزیر کار و امور اجتماعی بیان داشت که الکترونیکی شدن و پرداخت حقوق ورثه‌های شهدا و معلولین کمک می‌کند تا آنان از جنجال‌ها و سرگردانی‌های موجود، در زمینه‌ی دریافت حقوق‌شان، رهایی یابند.
آقای ذکی گفت که در حال حاضر فساد و موجودیت اسناد جعلی در زمینه‌ی دریافت حقوق ورثه‌های شهدا و معلولین یکی از چالش‌های فراراه این وزارت است که در ولایت هرات در این مورد به‌صورت گسترده‌یی سوءاستفاده صورت می‌گیرد و حتا شبکه‌هایی نیز در این زمینه وجود دارد.
آقای ذکی می‌گوید که این روند کمک می‌کند تا حقوق ورثه‌ی شهدا و افراد معلول به‌صورت شفاف توزیع شود.
از سویی هم وی تأکید کرد که روند بایومتریک افراد بازنشسته که در گذشته آغاز شده، ادامه دارد و تلاش می‌شود تا این روند در ماه جوزا‌ی سال آینده به پایان برسد و پس از آن حقوق بازنشسته‌گان از طریق بانک‌ها پرداخت خواهد شد.
آقای ذکی هم‌چنان گفت که از میان ۱۳۴ هزار افراد بازنشسته در کشور تا حال بیش از ۹۰ هزار نفر شامل سیستم بایومتریک شده‌اند.
وی از همه‌ی کارمندان دولتی که در تقاعد هستند خواست که در این سیستم ثبت نام کنند.